تسلط بر تولید انیمیشن

اصل اول اصل تسلط

اولین و مهمترین اصل مدیریت پروژه انیمیشن تسلط بر تمام مراحل تولید می باشد

 

اگر شما به خوبی به تمام اوضاع تسلط داشته باشید می توانید برنامه ریزی و کنترل صحیحی در جهت تولید یک اثر انیمیشنی حرفه ای داشته باشید

 

یادآور می شوم ، دو وظیفه مهم و اساسی مدیر پروژه انیمیشن ، برنامه ریزی و کنترل تولید انیمیشن می باشد

 

بدون هیچ شکی، اهمیت تسلط، بر هیچ مدیری پوشیده نیست اما چگونگی مسلط شدن بر تولید انیمیشن از نکات مهم این موضوع می باشد

 

تنها روش برای رسیدن به تسلط بر تولید انیمیشن، کسب اطلاعات می باشد .

 

قبل از شروع تولید انیمیشن شما به اطلاعات لازم برای برنامه ریزی نیاز دارید که این اطلاعات شامل موارد زیادی می شود . از میزان بودجه گرفته تا اطلاعات از منابع انسانی ، اطلاع کافی از روند پیشرفت سناریو و نیازهای تولید از سخت افزاری و نرم افزاری و نیازهای مستقیم تولید انیمیشن شامل مدلسازی و چالشهای پیش رو.

 

با کسب اطلاعات لازم در این زمینه کم کم به اوضاع مسلط می شوید و می توانید به سراغ برنامه ریزی بروید .

 

هرچند توضیحات تکمیلی راجع به روش برنامه ریزی را در مطالب دیگر شرح خواهم داد ولی در اینجا اشاره ای مختصر به ماحصل برنامه ریزی می کنم و آن شامل بدست آوردن یک گانت چارت واقعی می باشد . گانت چارت محصول نهایی برنامه ریزی است که با خط کش و ماژیک بدست نمی آید. بلکه با وارد کردن اطلاعات لازم شامل ساختار شکست کار و زمان هر ساختار ، پیشنیازها ، اولیتها و … به نرم افزار گانت چارت واقعی بدست خواهد آمد .

 

برنامه ریزی صرفاً به برنامه زمان بندی ختم نمی شود بلکه شامل برنامه ریزی مالی و کیفی نیز می شود.

 

پس کسب اطلاعات روش اصلی برای تسلط بر تولید انیمیشن است و به دو بخش اطلاعات به جهت برنامه ریزی و اطلاعات در راستای کنترل تقسیم بندی می شود .

اطلاعات برنامه ریزی قبل از شروع پروژه تکمیل می گردد و اطلاعات کنترل تولید انیمیشن همزمان با تولید کسب می گردد و در جهت کنترل تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پس از برنامه ریزی روش بدست آوردن اطلاعات لازم در جهت کنترل تولید گزارش گیری های دقیق و به موقع می باشد . در این مرحله شما با trak کردن برنامه و روند پیشرفت به تولید انیمیشن خود مسلط خواهید شد که آیا طبق برنامه پیش می روید یا نیاز به تزریق منابع دارید .

 

پس تمام توان خود را برای رسیدن به تسلط لازم و کافی به تولید انیمیشن خود بکار بگیرید زیرا اگر به اوضاع تسلط نداشته باشید قطعا پروژه شما شکست خواهد خورد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *